האינטרנט רק הולך ונעשה בולט יותר ויותר בחיינו, ונראה שאין פעולה שאנחנו מבצעים מבלי שהוא יהווה חלק ממנה, בין אם בשלב קבלת ההחלטות ובין אם במעמד הרכישה של מוצר חדש, מבגד ועד בית או רכב. ככל שהאינטרנט הוא כלי מרכזי עבור הצרכנים לאיתור מידע, כך הוא נעשה משמעותי גם עבור בעלי העסקים, שמעוניינים לשפר את נוכחות העסק שלהם בפלטפורמה המרכזית ביותר שיש. בעלי עסקים רבים מקימים אתרים באופן חינמי דרך שרתים ייעודיים, בעוד אחרים משקיעים תקציב מסוים בפיתוח אתר מתאים. כך או כך, אין ספק שיש שני אלמנטים מרכזיים שמשפיעים על הגולש ועל הרוכש הפוטנציאלי – עיצוב ותוכן. אז איך אפשר ליצור עיצוב אתר בעל השפעה על הגולש?

 

האם יש כבר לוגו?

עסק חדש או צעיר עשוי להיות גם עסק שהמיתוג שלו עדיין לא ברור. במצב כזה חשוב וכדאי לחשוב היטב על הצבעים ועל האלמנטים המרכזיים בעיצוב האתר. לצורך כך כדאי לזהות באופן ברור את מאפייני המוצר או השירות וכן את מאפייניו של קהל היעד. אפיון זה יסייע למעצב הגרפי שלמד מסלול לימודי בניית אתרים ולכם לקבוע ביחד את מראה האתר ולהחליט על עיצוב בעל השפעה על הגולש. הצבעים שיתאימו למותג יוקרתי המיועד לנשים מבוגרות הם שונים מאלה שיתאימו למותג פשוט יותר שקהל היעד שלו הוא גברים או סטודנטים צעירים. האלמנטים העיצוביים שיתאימו לאתר של מועדון לילה הם ללא ספק שונים מאלה שיתאימו למותג נעליים יוקרתי או לחנות של מעצבת שמלות כלה. צבעים שאינם מתאימים עשויים להשיג תוצאה שלילית ולגרום לגולש להרגיש לא בנוח, מה שיפספס את המטרה באופן מובהק.

 

משרים אווירה נעימה

חשוב לזכור שעיצוב נכון של האתר הוא למעשה שילוב אידאלי בין הצרכים של הלקוח (קבלת אינפורמציה על המותג או רכישת מוצר/שירות) לבין עיצוב מרשים. מכאן שלעיצוב אתר השפעה רבה על הגולש ועל האווירה שתיווצר כשיחצה את סף דלתכם הווירטואלית. עיצוב מרשים יגרום לו להרגיש בנוח ולהישאר, לקרוא עוד, להכיר את המוצג וגם לבצע רכישה של המוצר או של השירות שאתם מציעים לו. זהו כרטיס הביקור שלכם ולמעשה – הרושם הראשוני שתצרו על הלקוח. אל תמהרו להעלות אתר פשוט, מיושן או לא מושקע, בעיקר משום שזה פשוט ייראה רע בעיני הלקוח.

 

כוחן של המילים

לבסוף, טיפ קטן אבל מרכזי מאוד – אל תשכחו שגם לטקסטים יש חשיבות. תכננו את דפי האתר בחוכמה, היעזרו בכותבי תוכן ובחרו מאמרים ותכנים שיספקו לקוראים שלכם מידע חיוני וכלים שיעזרו להם להכיר טוב את המותג, את המוצר ואת השירות. ככל שהגולש יכיר אתכם טוב יותר וגם יזדהה עם המוצר ועם השירות, כך יעלה הסיכוי שיחליט לבצע את הרכישה שלו דווקא אצלכם, ולא אצל המתחרים שלכם. שווה להשקיע!

eilonsעיצוב אתר כהשפעה על הגולש